Focus de grip aviària (IAAP H5N1)
Actualment hi ha un increment de focus de grip aviària (IAAP H5N1) en aus de corral i aus salvatges arreu d’Espanya. El cas més proper és la detecció d’una grua morta positiva en grip aviària a la Garriga el darrer 11 de novembre.
Per això us informem:
Cal evitar la manipulació d’ocells silvestres morts i malalts per part de particulars.
En cas de detecció d’aquests ocells, cal comunicar-ho als Vigilants Municipals (telèfon: 639 382 323) o directament al Cos d’Agents Rurals (telèfon: 93 561 70 00 o 112) per tal que procedeixin a la seva recollida i trasllat als Centres de Recuperació de Fauna Salvatge per la presa de mostres.
En el cas de particulars amb ocells de corral cal mantenir l’aviram confinat per tal d’evitar el seu contacte amb ocells salvatges. Cal recordar que aquells ciutadans amb tinença d’ocells de corral no registrats han de procedir a registrar-los.