En que consisteix
TEXT COMPLERT DE LES BASESPrimera. Objecte
L’Objecte d’aquestes bases es la regulació d’ajuts econòmics dirigits persones i famílies en situació de vulnerabilitat econòmica, per tal de pal·liar els efectes sobre l’economia familiar, a conseqüència de l’emergència sanitària desencadenada per el COVID 19 i l’estat d’alerta decretat pel govern espanyol.
Quan es pot sol·licitar?
El 6/5/2020 es va aprovar per Ple i per a iniciar la petició cap esperar a la seva publicació el BOP i aprovació definitiva.
Novena. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds s’iniciarà l’endemà de la publicació de la seva convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà el 31 de desembre de 2020.
Qui el pot demanar?
Cinquena. Requisits dels sol·licitants
Poden acollir-se a aquests ajuts les persones empadronades al municipi de Balenyà, que es trobin en situació de vulnerabilitat d’acord amb l’establert a la base segona i que estiguin afectades per alguna de les següents situacions, sobrevingudes com a conseqüència de l’estat d’alerta:
1. Persones que estaven en actiu treballant per compte d’altre:
-Afectats per un ERTO total. Cobraran un 70% de la nòmina que cobraven.
-Afectats per un ERTO parcial. Cobraran un 70% de la part d’hores no treballades.
-Persones que un contracte temporal que ha finalitzat durant aquest període (la data d’extinció del contracte ja estava fixada amb anterioritat a la declaració de l’estat d’alarma) i no tenen dret a la prestació per desocupació. La situació actual farà que els resulti molt difícil poder tornar a trobar feina en un temps relativament breu.
2. Persones a l’atur que durant l’estat d’alarma se’ls acaba la prestació d’atur. Davant la dificultat de trobar una nova feina per falta d’ofertes i que no tenen dret a la prestació d’atur.
3. Persones que treballaven sense contracte laboral (majoritàriament dones en tasques domèstiques i/o de cura de persones) i que, per tant, no poden acreditar pèrdua de feina.
4. Persones que hagin hagut d’abandonar l’activitat laboral per motius justificats (autònoms, empresaris, artistes i altres situacions).
5. Altres situacions degudament justificades.
Serà necessari i imprescindible presentar el full de sol·licitud adjunt en aquestes bases, així com la documentació acreditativa en situació.
Quan es dóna resposta?
Onzena. Resolució, notificació i recursos
El termini màxim per notificar i emetre la resolució és d’un mes comptat des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entén desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució del procediment és definitiva i posa fi a la via administrativa, d'acord amb el que disposen l’article 172.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l’article 114.1.c de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP). Contra la mateixa es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà a la data de recepció de la notificació de la resolució, davant de l’òrgan que l’ha emès. Transcorregut aquest termini únicament es pot interposar recurs contenciós administratiu, sens perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió, d’acord amb el que disposa l’article 124 de la LPACAP.
Cost de la tramitació
Cap
Com iniciar el tràmit?
Presencialment:
Ho podeu fer presencialment a les oficines de l'Ajuntament, ompleant el formulari que es troba al peu d'aquesta pàgina.
Per Internet:
Entrant instànica genèrica adjuntant el model de sol.licitud corresponent
Darrera modificació: 01-12-20 a les 15:42